L’accueil de la méthode de gestion de conflits BETZAVTA dans le monde de l’animation socioculturelle en Europe
DOI:
https://doi.org/10.55765/atps.i22.1435Keywords:
sociocultural animation, Betzavta method, pedagogy, conflict managementAbstract
The discovery and updating of the different methods of sociocultural community development is the focus of interest of different societies working on the contextualization of social work whose objectives are multiple. The introduction of the Betzavta method focused on coexistence has easily found its way into different European countries, such as France and Germany, which have long sought a new pedagogy targeting conflict management, strengthening democracy and equality among citizens.
References
Dewe, Bernd (1992), Erziehen profession zur logic professionellen handelns in pädagogischen Feldern, Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH.
Besnard, Pierre (1986), Animateur socioculturel : fonction, formation, profession. E.S.F.
Bourdieu, Pierre (1963), La distinction : critique sociale du jugement. Minuit.
Ferrière, Adolphe (1920), Transformons l’école. Édition du bureau international des écoles nouvelles.
Freire, Paulo (1974), Pédagogie des opprimés. Maspero.
Gillet, Jean-Claude (1995), Animation et animateurs : le sens de l’action. L’Harmattan.
Herzog-Rachle, Yvonne (1991), l’animation socioculturelle ; définitions, fonctions et positions.
Moser, Heinz et al. (2004), L’animation socioculturelle, fondements, modèles et pratiques. Éditions IES.
Nahrstedt, Wolfgang (1972), La création du temps libre, illustrée par l’exemple de Hambourg. Une contribution à l’histoire structurelle et à la fondation de l’histoire structurelle de la pédagogie des loisirs. Pasta dura.
Opaschowki, Hurst (1979), Introduction à l’œuvre large loisir-culturel : méthodes et modèles d’animation. Julius Klinkhardt.
Opaschowski, Hurst (1990), pédagogie et didactique du temps libre.
Pfaffenberger, Bryan (1991), PC tools 7 made easy. McGraw-Hill Osborne Media.
Poujol, Geneviève (1989), Profession : animateur. Privat.
Rossel, Pierre, François Hainard et Michel Bassand (1990), Cultures et réseaux en périphérie. Lausanne.
Rossel, Pierre, François Hainard et Michel Bassand (1993), Animations et identité. Lausanne.
http://www.mellemeducation.org/betzavta-method/
https://www.ofaj.org/programmes-formations/formation-betzavta.html
https://www.iynf.org/wp-content/uploads/2019/02/Introduction-Betzavta-Method_compressed.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Chiheb Nasri
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.